Οπτικός και Ακουστικός τύπος δυσλεξίας



πηγή: διαδίκτυο

  Κατά καιρούς έχουν προταθεί πολλοί ορισμοί για την δυσλεξία, και αυτό ακριβώς μας δείχνει τον σύνθετο και πολύπλοκο χαρακτήρα της. Για την καλύτερη διευκόλυνση όλων των μελετητών έχει υπάρξει μια συμφωνία για το διαχωρισμό της δυσλεξίας σε τύπους, όπως είναι η οπτική δυσλεξία, η ακουστική δυσλεξία και η μεικτή δυσλεξία.
  Όσον αφορά την οπτική δυσλεξία συνδέεται με δυσκολίες οπτικής αντίληψης, διάκρισης και μνήμης. Το παιδί με οπτική δυσλεξία δεν έχει αποκτήσει τον αυτοματισμό στην αναγνώριση των λέξεων και την μεταφορά τους από  γραπτά σύμβολα σε προφορικό λόγο. Ακόμα είναι πολύ αργός ο ρυθμός που εργάζεται και συχνά παραπονιέται για κινούμενο κείμενο ή παραλείπει λέξεις στο γραπτό του. Μπορεί να καταλαβαίνει τα σύμβολα (λέξεις) αλλά του είναι δύσκολο να τα μεταφέρει σε ήχους ή λόγο (ανάγνωση). Τέλος, δυσκολεύεται πολύ να θυμάται πράγματα που βρίσκονται σε σειρά (π.χ. μήνες).
  Η ακουστική δυσλεξία συνδέεται με δυσκολίες στην ακουστική αντίληψη , διάκριση και μνήμη. Το παιδί με ακουστική δυσλεξία δεν μπορεί να διακρίνει με ευχέρεια μικρές ακουστικές διαφορές μεταξύ ήχων σε φωνήεντα και σύμφωνα αλλά και να συνδέει με τα αντίστοιχα γραπτά σύμβολα. Ακόμη, δυσκολεύεται να χρησιμοποιεί την ακοή για να καταλάβει κάτι (υπαγόρευση) ή στην κατανόηση λέξεων όταν τις λέει κάποιος προφορικά.

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙ'ΑΥΤΟ...

Οπτική:
  •  Όταν διαβάζει ένα κείμενο να το ηχογραφεί και να το αναπαράγει μόλις τελειώσει την ανάγνωση του. Έτσι θα μπορεί να καταλάβει το κείμενο που διάβασε.
  • Ανάγνωση δύσκολων κειμένων από κάποιον άλλο μέχρι να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και να υο κάνει μόνο του. Αυτό θα μπορούσε να γίνεται και σε μέρες που το παιδί είναι υπερβολικά κουρασμένο.
  • Πολλοί κανόνες γλώσσας και μαθηματικών κυκλοφορούν σε μορφή τραγουδιού είναι ο πιο ευχάριστος και εύκολος τρόπος να μάθουν τα παιδιά. (π.χ. προπαίδεια με τραγούδια, για μικρά παιδιά: Η Κυρία Σιντορέ και η μουσική ορθογραφία, για μεγαλύτερα παιδιά : Το τανγκό της προσωπικής αντωνυμίας  https://www.youtube.com/watch?v=SBs-5TCkNIk
  • Τα κεφάλαια του μαθήματος της ιστορίας είναι σχεδόν αδύνατο να διαβαστούν και να  απομνημονευθούν από τα παιδιά με δυσλεξία. Τα κεφάλαια των περισσότερων τάξεων βρίσκονται σε αφήγηση στο YOUTUBE και πολλά από αυτά δραματοποιημένα.
Ακουστική:
  • Προσπαθήστε να δραματοποιήσετε τα κείμενα που διαβάζετε μαζί του για να μπορέσει να τα επεξεργαστεί και να τα καταλάβει. (στυλ κόμιξ)

  • Τα κεφάλαια του μαθήματος της ιστορίας είναι σχεδόν αδύνατο να διαβαστούν και να  απομνημονευθούν από τα παιδιά με δυσλεξία. Τα κεφάλαια των περισσότερων τάξεων βρίσκονται σε αφήγηση στο YOUTUBE και πολλά από αυτά δραματοποιημένα. (π.χ. https://www.youtube.com/watch?v=HRz8KRkg0QM)

Με τους παραπάνω τρόπους στοχεύουμε στην μείωση του αισθήματος απογοήτευσης του παιδιού και υποτίμησης του εαυτού του.


                                                              πηγή: διαδίκτυο



Επιμέλεια άρθρου: Μάρω Ανδρουλάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

© Free Blogger Template. Designed By El Design